miercuri, 24 octombrie 2012

Citate din Cărțile mele de Poezie

TEMA: Estetică (artă, literatură)
 Mi-e prieten Cuvîntul, dar răspundem la Nume și Sorți diferite (Circum-stanțe ateniene)
 Condamnat deja să port dintotdeauna, în trupul meu trecător, funcțiile estetice și valoarea structuratoare a cezurii (Curriculum Vitae Prosodic)
 Ochiul de veghe cui mă vede?!? Ehei, mă vede gîndului − gránița Cuvîntului dărîmîndu-Mi-o! (Exodul după un Dumnezeu necunoscut)
 Nu știi încă poemul care te va supraviețui (Omnes vulnerant, Ultima necat)
 Dezlănțuită în ritual, Poezia poate îngrășa imaginația artistului pînă la dimensiunile unui porc îndopat periodic să atingă 365 de kg (consumul-excesiv-de-frumusețe)
 Ca un neg putrezit pe gingia lui Dumnezeu mă voi gîndi pînă în zori cu toată estetica la vedere (Noi, Poetul)
 Cum să răspund deplin, la toate alteritățile mele, cu singurul nume pe care îl port în inimă? (Impostorul. Curriculum Vitae Abisal)
TEMA: Credință (religie, ideologie)
 Dați-mi un punct de sprijin pe care să nu-l fi atins cu inima îngîndurată nimeni pînă la credința mea (fulcrum)
 Prin credința dezgolită a Mariei Magdalena trec stelele iradiate de la consumarea baladei Miorița (trezirea la realitate)
 Acolo unde Dumnezeu respiră sub formă de muzică, Satan i se împotrivește. În culoare (Fiziologia respirației: Isihasm)
 Suspectezi acea parte ilegală a luminii care nu se coagulează cu țărîna (masoret depășit de propria ființă)
 Rusia răstignită pe picior larg între două continente cu grániță instabilă: Kalașnikov și Karamazov (locus amoenus)
 Distanța de la New York pînă la California e ca de la moarte pînă la viața de apoi (locus amoenus)
 Iubirea moare întotdeauna de partea imperfecțiunii (poema eventivă)
TEMA: Corporalitate
 În retorta re-nașterilor africane ne întîlnim la cursul de alquimie festivă salutare, Durere, și Ție! (Taofizică)
 În proboscida mítică a zilei noi avansăm ușor împrieteniți în morțile pasagere pentru a reveni la viața mărinimoasă de toate zilele dușmani la categoria grea și cu un trup mai îngîndurați (break-even point)
 Te plimbi familiar pe Saturn și Uranus ca într-o Academie ecologică a unui Platon devenit cu două milenii mai înțelept corpul tău de război și pace se închide (Noi, Poetul)
 Aș accepta ca pe o ligatură eliberatoare acuzația de a-mi fi sacrificat hoarda de trupuri fără drept să le posed cîndva puteau perfecte să fie și ale lui Dumnezeu (Critica Poieticii Pure)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu